17 juni 2012

Gnäll

Igår hade jag, barnen och mamma en härlig dag både i stugan och inne i stan. Vädret blev inte regnigt som enligt prognosen, utan riktigt soligt och skönt!
Lite lek nere vid fästningen, följt av en efterlängtad glass för Linus. Han ville bestämt ha en glass med godis, så vi gick på jakt. När vi hittade den blev han så glad att han skrattade högt och hoppade upp och ner:) LYCKA!
Lion var vaken läääänge på kvällen och var på sitt bästa och charmigaste humör. Han körde omkring med den stora traktorn hur länge som helst, skrattade och lekte titt-ut. Han övade på att stå och tog hela 6 steg själv. Det är på kvällarna när Linus sover som han övar på att gå. Han får väl ett helt annat lugn när inte storebror far runt på golvet.

Igår var en härlig dag och idag har varit gnällig som sjutton. Det började redan på morgonen. Linus var helt omöjlig och gnällde hela tiden. Han får även igång Lion, som också börjar gnälla. Lion vill även sen en vecka tillbaka ställa sig och hålla i mina ben. Helst när jag ska laga mat och fixa i köket. Man blir lite lätt fasthållen:) Det kombinerat med Linus gnällande är inte jättekul!! Jag kände att det var skönast att packa in alla saker och åka hemåt redan på morgonen. Vädret var inte det bästa och det är mycket lättare att ha gnälliga barn hemma än borta.

Här hemma har Linus humör gått väldigt upp och ner, men mest har gnället fortsatt. Det blev en tidig kväll för honom, för han var dödstrött. Nu hoppas jag verkligen att morgondagen blir bättre, när jag är själv med dem hela dagen! Tror att han ska börja få sova efter lunch igen, för nu börjar han bli ordentligt sliten på eftermiddagarna. Men han är ju en aktiv unge, som inte direkt sitter och pysslar och tar det lugnt om dagarna. Så det är väl inte så konstigt om han behöver lite extra vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar