23 juni 2012

Hälften hemma

Idag kände jag att det vore gott att komma hem igen. Visst Smögen är ju mysigt, men jag trivs sådär att bo hemma hos andra. Ett tag går bra, sedan vill jag gärna hem till mitt, där jag kan gå och skrota bäst jag vill!

Så jag och Lion åkte hem efter lunch, medan Niclas och Linus stannar till imorgon eller övermorgon.

Vi åkte upp till Smögen för att vara där över midsommar, men då vädret inte skulle vara det bästa då och samtidigt vara kanonfint dagarna innan, så åkte vi upp redan i onsdags. Då var vädret soligt och fint och det höll i sig även på torsdagen! Underbart att äntligen få några dagar med sommar!!!!
Var en stund vid "lilla sjöboden" som är jättemysig med perfekt läge. Linus går bra att ha med där, men Lion är fortfarande för liten och ville bara krypa över kanten hela tiden. Vi tog en tur till bryggan istället.

På midsommarafton var det fint väder på förmiddagen, men det blåste något vansinningt. Lagom till att vi skulle gå och dansa kring stången hänge dessutom regnet i luften. Vi övervägde att stanna hemma, men trotsade vädret och gav oss iväg ändå. Väl där var det nästan vindstilla och regnet blev bara lite duggregn, så det funkade ju riktigt bra:)
Linus började dansa lagon till sista dansen - raketen. Innan dess vågar han inte riktigt. Han är med i ringen, men står bara och tittar på. Det var likadant förra året. Han är nog lite blyg tror jag...

Jag och Niclas hade tänkt att gå ut och festa lite på kvällen, men jag var väldigt trött både p g a tidiga morgnar, sovit dåligt och allergi. När man sen tittade ut och insåg att det skulle blåsa och regna, så blev man ju inte direkt mer sugen på att klä upp sig för utgång. Jag och Linus hade istället en mysig filmkväll med Toy Story 3. Han fick vara uppe med mig ända till halv tio!!!! Sen slocknade både han och jag.
Idag fick han lite saft och tårta till frukost! Men det ska vara lite speciellt när man är hos farmor och farfar. Man kan bli lite extra bortskämd:) Dessutom har Linus varit en liten ängel och hur go som helst ända från det att vi började packa inför resan.
Vi tog med oss Lion´s favvoleksak. Denna springer han ju omkring med hela tiden och sysselsätter sig bra själv:)
När vi varit hemma några timmar var den här lilla skitgrisen väldigt trött och för att pigga upp honom lite, så att han skulle klara sig till läggdags fick det bli ett litet bad! Han blev helt till sig när han förstod att han skulle få bada och plaska, så tröttheten försvann för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar