12 juni 2012

Gårdagens utflykt

Trots att regnet hängde i luften, så chansade jag och tog med barnen till Borås djurpark igår. Gnället försvann och vi hade en jättemysig dag utan en endaste regndroppe. Dessutom kryllade det av små djurungar där nu som var hur söta som helst!
Jag trodde inte att Lion skulle bry sig så mycket om djuren, men han älskade det!! Han blev helt uppspelt när han fick syn på getterna och pekade och sa dä, dä, dä. Han gillade även att titta på många andra djur.
Jag hade med mig korv och bröd till barnen, som vi grillade vid en av parkens grillstugor. Själv hade jag några lchf-plättar i kylen, vispad grädde och hallon. Så där fick jag med mig en smidig lunch som inte behövde värmas. Linus var jätteglad och tyckte det var konstigt att vi åt ute:)

Han satt och såg mot vargarnas inhägnad och jag berättade att man sällan fick se dem, för de gömmer sig mest. Men efter ett tag undrade Linus varför det gick en katt därinne. Det var en av vargarna som var framme och kikade!
Djurparksbesöket avslutades med en massa lek på lekplatserna. Sedan åkte vi hemåt. Linus fick titta på Pippi även på hemvägen och fick en banan som mellis. Men när vi kom hem sov han som en stock med bananen i handen och hade bara tagit några bett. Jag tror att han somnade nästan direkt:)

När vi kommit hem slängde jag i mig lite mat och tog bussen till stan för lite träning. Härligt pass som vanligt på måndagar, Anna du är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar