13 juni 2012

Varv nr 3 och Lion på sjukhuset

Ikväll tog jag mig runt Finnsjön igen. Första gången låg jag på ca 8 min 35 s/km, andra gången (då med skoskav) 7 min 35 s/km. Så mitt mål för dagen var att klara 7 min/km. Det gick t o m bättre än så, 6 min och 53 s/km hamnade jag på:) Jag joggade nog ca 85-90% av rundan, vilket krossade mina mål massor. Efter första gången var ju mitt mål att någon gång under sommaren kunna jogga 2/3. Så nu är jag jäkligt stolt över mig själv!

Men nu ska jag inte försöka förbättra tiden på ett bra tag, för tempot idag var precis vad jag klarade av. Det får inte bli för jobbigt, för då kommer jag tröttna och jag är ju grymt nöjd över att jogga överhuvudtaget!

Idag har ju Lion och jag varit på Östra hela dagen, då han skulle magnetröntgas för sin sneda rygg.
När han fått sova en stund extra så vaknade han lugn och sa mamma, mamma, direkt istället för att vara hysteriskt ledsen som första gången. Men han var helt vinglig och tappade balansen hela tiden.
På avdelningen fick han isglass och...
...saft. Han tömde flaskan direkt. Klockan var ju då 13 och han hade ju inte varken ätit eller druckit sedan kvällen innan. Efter det fick han lunch som han åt med stor aptit. Han blev snabbt stadig igen och lekte och for runt precis som vanligt.
Så när de sett att han var alert och hade kissat blev vi utskrivna och åkte hem. Men på vägen hem somnade han igen! Lilla trötter:)
Men nu på kvällen har han varit precis som vanligt och är jättestolt, då han lärt sig svänga med gå-vagnen. Så han gick i full fart runt, runt, runt väggen mellan köket och vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar