23 april 2011

Påskafton på Liseberg

Igår var det dags för kalas för Linus igen. Jag som fyllde år nyligen fick oxå lite presenter. Bl a hade jag önskat mig lite fina växter till balkongen. Svägerskan Emma är superduktig på sådant, så hon, brorsan och mamma kom hit med en massa plantor och fixade till mina krukor! Blev jättenöjd!!!
Idag däremot var det premiär för Liseberg! Årets varmaste dag har det nog varit oxå. Kände att jag måste ha ännu mera kläder för de sista veckorna med magen. De jag köpte häromdagen var alldeles för varma! Det får bli morgondagens projekt.
På Liseberg var det alldeles lagom med folk. Linus sov den första stunden och det var helt underbart att se hans reaktion när han vaknade!!! Han blev klarvaken på 1 sekund och slängde iväg napp och kanin och pekade och sa: titta, titta, titta, titta..... Rusade fram till kaninerna som han tjatat om sedan i höstas när Liseberg stängde. Sen blev han lite blyg , men vågade iallafall klappa lite på dem!
Lite åk blev det oxå. Ponnykarusellen, små grodorna och pariserhjulet fick han åka. I början var han vädigt reserverad men sen tyckte han att det var riktigt kul! Tyvärr blev vi superbesvikna. Man kan inte köpa något häfte med biljetter längre. Bara åkpass eller lösa biljetter. Dessutom måste man som medföljande förälder alltid betala. Förra året kostade t ex farfars bilar 17 kr. Men i år hamnar man på 40 kr för samma åk!!! Så små barn åker ju inte så himla mycket varje gång, så åkpass är ju inget alternativ. Nej, riktigt surt var det och vi kommer inte åka alls så mycket i år som vi skulle annars:(
Men som sagt, vädret var ju iallafall underbart!!!!!
När vi kom hem hade jag både ont i ryggen och var helt slut, så jag lade mig och vilade lite. Linus och Niclas satte sig och mös i soffan. Men sen ville Linus oxå lägga sig i sin säng! Har aldrig hänt förut. Han låg där i 15-20 min och bara vilade! Sen kom han till mig och kröp upp och myste! I LIKE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar