27 april 2011

Redo!

BB-väskan är färdigpackad! Det är dock 4,5 veckor kvar till beräknat datum, men som det har känts idag så kan det sätta igång när som helst...
Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Bebisen är fixerad med huvudet djupt ner:) När jag sedan var på väg från barnmorskan kunde jag knappt gå! Varje steg kändes som att bebisen höll på att trilla ut eller att vattnet skulle kunna gå när som helst! Dessutom fick jag stanna titt som tätt för att jag fick ont/kramp eller något sådant. Svårt att beskriva hur det kändes, men jag kunde inte ta ett steg framåt när det hände. Jag fick även gå och hålla upp magen när jag gick. Kändes jättekonstigt!!! Hela eftermiddagen och kvällen har det oxå känts skumt. Mycket aktivitet neråt och lillen har sparkat och levt runt hur mycket som helst. Dessutom har jag druckit ovanligt mycket och fick jag sjukt begär efter choklad och tryckte i mig nästan en hel 200g chokladkaka. Är det kroppens sätt att ladda för att något snart händer eller var det bara ett vanligt sug???

Nu ska jag skriva en liten lista på Linus rutiner till en eventuell barnvakt. Lika bra att vara redo!

Hoppas på att Linus har en bättre dag imorgon än vad han haft idag! Värre och snabbare humörsvängningar får man leta efter! Har pendlat mellan skratt och gråt och trötthet hela tiden hemma idag. Helt plötsligt skulle han ta på sig skorna för att gå ut och leka. Detta mitt under blöjbyte och jag fick absolut inte ta på honom varken blöja eller byxor. Till slut fick han ta på sig skorna om han ville. Men när han inte lyckades bröt han återigen ihop. Till sist fick jag på honom blöja och byxor och frågade om han ville ut. Då bröt han ihop för det... Detta är bara ett exempel på hur han varit idag! Sen han somnat för kvällen har han oxå varit konstig och skrikit flera gånger. Verkar inte vara helt harmonisk. Tror vi får en liten plutt som vill sova hos oss inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar