4 februari 2012

En massa minus och en massa plus

Ja, nu är det allt bra kallt ute! MEN vad vackert det är!!!
Så, till alla som klagar på denna vintern och tycker att den är hemsk:
  • Det är februari och oavsett hur vi vänder och vrider på det så dröjer det några månader innan våren är här.
  • Nu är det nästan alltid klarblå himmel, sol och snön gnistrar.
  • Hade det varit varmare, som i t ex december, vad hade vi haft då? Grått på marken och grått i luften, kanske lite regn och blåst på det...
  • Nu har vi underbar vit snö som gör allt mycket ljusare.
  • Har bara behövt skotta 2 gånger!!!!!
  • Vägarna är lätta att ta sig fram på, även med barnvagn! Inget slask, is eller snödrivor.
  • Det är tillräckligt med snö för att man ska kunna åka pulka varje dag om man vill.
Jag tycker att vädret detta året varit fantastiskt, trots att jag egentligen inte är så förtjust i kyla. Det finns bara en negativ sak som jag kan se det - alla kläder som ska tas på innan man går ut. Det tar ju ca 30 minuter att klä på mig, Lion och Linus när vi ska ut. Pust! MEN även om det hade varit lite varmare är det ju ändå vinter och allt hade behövts tas på ändå!

Tänk bara på hur december var, storm efter storm efter storm, grått och regnigt....

Kom att tänka på när jag för en massa år sedan arbetade i Sälen och det ena natten var -32 grader för att ett dygn senare vara +-0!!! Tänk om det kunde vara tvärt om. Ena dagen på nollan och nästa +32 grader. Snacka om chock man skulle få:)

Eller som en vinter när jag var i Thailand och hade +40 grader och det samtidigt var -30 grader hemma. 70 graders skillnad! Mycket det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar