26 februari 2012

Sol, sanering och hår

Underbar dag! Man blir ju så glad när solen skiner:)
Lion som annars bara håller till i vagnen när vi är ute, kunde idag få sitta lite i sandlådan. Jag fick snabbt ta mig in och upp på vinden, för att plocka fram skor och tunna vantar till honom. Han höll på att koka i de andra vantarna för i solen var det ju jättehärlig värme och jag är ju van vid att bylsa på honom rejält.
Niclas stack iväg till affären och köpte en engångsgrill, korv och bröd. Vi har ju inte riktigt hunnit med att skaffa en riktig grill till altanen än.
Lion tyckte det var väldigt svårt att ta sig fram ute och med så mycket kläder.
Mysig lunch:)

När vi kom hem så behövde Lion saneras.... Dessa blöjor! Han hade bajs på hela ryggen!!!!
Hela han fick tvättas OCH hans kläder OCH skötbordet OCH mina kläder!
Detta hände ytterligare en gång idag, men då fick det bli ett riktigt bad. Himla tur att man är hemma när det händer!
Fick syn på undersidan på dammsugaren och undrade om den skulle se ut så... Såg snabbt att en hel massa hår snurrat sig fast i borsten. Här har jag börjat få bort lite...
Så här ska den se ut!!!!!!!! Hallå, vilken hög med hår och allt kommer från MITT huvud. Inte konstigt att jag är tunnhårig... Detta är ju dessutom bara lilla extra dammsugaren. Det mesta av håret jag tappat sedan Lion föddes har jag plockat från duschen, handfaten eller dammsugit upp med den vanliga. Jag hade mer än gärna behållit det på huvudet istället:)

2 kommentarer:

  1. Många härliga bilder :) Ursöta barn, hur e det p vara två barns mamma?? Platsar inte min blogg på din blogglista ;) Skämt å sido, många kramar t dig

    SvaraRadera
  2. Det är urmysigt med 2 barn, men samtidigt sjukt stressande! Alla säger ju att det är en jättestor omställning från 1-2 barn, men jag trodde aldrig att det skulle vara SÅ mycket mer jobb. Men sen är det ju tätt mellan dem. Vore lättare om Linus var lite äldre och kunde sysselsätta sig lite bättre och klä på sig själv och sådana saker. Men tror man får igen det om ett tag:)

    När jag jobbar och det blir sjukt stressigt är jag bra på att inte stressa upp mig, men med dessa två är jag väldigt lättstressad! Konstigt...

    Jag ska rensa i min blogglista och jag brukar ju klicka mig till din sida via facebook;)

    Kram kram

    SvaraRadera