25 februari 2012

TROTS och envishet

Vilken kamp vi har haft idag. Linus har hamnat i en trots som är det värsta jag varit med om:( Inget vi gör duger och jag vet inte hur många bestraffningar han fått idag, blandat med en massa mys. Det märks på honom att han har det väldigt jobbigt med sig själv. Dessutom kan han inte vara med Lion ensam alls längre. Han slår, puttar eller trampar på honom så fort han får chansen. Han som varit en fantastiskt snäll storebror hittills. Hoppas denna period går över snabbt. Men det är väl 3-års trotsen som slagit till med full kraft.

Det som ändå känts skönt idag är att Niclas verligen fått se honom från sin sämsta sida oavsett vad vi hittat på med honom. Tidigare har jag haft svårt att få full förståelse för hur omöjlig han kan vara. Men nu märkte även Niclas att det inte hjälper hur mycket man leker med Linus eller hur bestämd och konsekvent man är. Utbrotten duggar ändå tätt och är fruktansvärda. Det är såååå skönt att vi varit två hemma idag.
Linus kunde inte somna, ville så gärna mysa med mig. Hjärtat:) Så vi myste massor innan jag lade honom igen och då somnade han...
Lion kunde inte heller somna. Han vill bara resa sig mot allt hela tiden!
Men när barnen äntligen kommit till ro och somnat, så sjönk jag ner i soffan med lite godis och vin.
Hahaha, Lion reser sig ju som sagt mot allt nu när han äntligen kommit på hur man gör. Det roliga var ju här, när han innan jag spärrade lådorna fick upp en, hittade något intressant. släpper lådan och naturligtvis faller handlöst framåt. Som tur var hann jag rädda honom. Men han har absolut noll vett och nu är det full passning som gäller....
Här lyckades han iallafall ta emot sig! Men det kommer inte bli lätt med denna bebis i kombination med trotsig Linus. Jag kommer få fullt upp. Kanske dags att börja jobba nu! INGET jobb jag har haft har varit så tålamodskrävande. Kommer ju att kännas som rena semestern att gå till jobbet, hihi:)
Som tur var fick vi upp grinden idag, så nu kan ju inte lillen klättra upp här iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar