13 februari 2012

Lite uppdatering

Vad dagarna går fort! Jag känner att jag ständigt pysslar och röjer och lagom till att jag är klar kommer jag på nya saker som behöver fixas med. Eller som i fredags efter melodifestival genrepet. Efter en stund hemma så började Lion kräkas:( Vilket innebär att det hamnar precis var som helst... Vid 4-tiden var det äntligen över och vi kunde få lite sömn, men oj, vad tvätt det blev!!! En mängd pyjamaser, flera lakan, och en massa stora badhanddukar blev nerspydda. Så hela 3 knökfulla maskiner fick jag tvätta under dagen.

Sedan börjar det närma sig rivning av badrummet och Niclas har så smått börjat riva ner inredningen. Jag däremot fixade till badrummet på övervåningen så att vi kunde flytta upp så mycket prylar som möjligt. Dessutom behövdes mer plats, så förrådet fick sig en ordentlig röjning. Jag höll på att sortera och organisera i flera timmar. Men jag älskar ju att pyssla med sånt så...
Linus tar efter sin pappa och hugger lite flisor till kaminen.
Vi har ju också hunnit vara ute lite och fick låna grannarnas skridskor igen. Dessutom fick Linus syn på denna hjälmen och tiggde naturligtvis till sig den. Fast han tyckte inte om att ha ansiktet täckt, så förhoppningsvis kommer han inte tjata om att få låna den igen:)
Men han var inte alls sugen på att åka skridskor eftersom det innebar att han inte kunde hålla i hockeyklubban...
För det enda han var intresserad av var att spela!!! Hockey och bandy slår det mesta just nu.
Nu sitter jag här i "min" säng och tittar lite på tv. Snart tror jag att Lion kommer att skrika och vill ha mat. Efter amningen så lägger jag tillbaka honom i sin säng för att någon gång mitt i natten så kommer Linus och lägger sig brevid mig. Vid 3-4-tiden brukar Lion vakna igen och då lägger sig Niclas här och jag lägger mig då i sovrummet och ammar. Så vi flyttar runt en hel del om nätterna alla 4. Vilka knäppa rutiner vi fallit in i, hahaha!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar