10 juli 2012

Gynakuten ett snurrigt ställe!

Vid 5 imorse vaknade jag och smärtan i magen var tillbaka. Det började precis som i söndags och blev allt starkare. In i bilen, väcka barnen och åka in eller få hjälp med transport? Taxi kanske, men om smärtan skulle bli som i söndags hade jag inte klarat det... Tillslut fick vi iallafall upp barnen och jag blev skjutsad till Sahlgrenska.

På akuten hänvisade mig vidare till gynakuten. Vid det här laget hade smärtan försvunnit. Men man vet ju aldrig när den kommer tillbaka och hur kraftigt...

Hur kommer man in på gynakuten strax efter kl 6 då??? Kassan var stängd. Läser på en lapp att då ska man ta en kölapp och följa gröna strecket till väntrummet. Men dörren var låst. Efter mycket letande hittar jag en mycket diskret ringklocka. En sköterska kommer låååååångsamt gående. Men innan hon kommer fram får jag hjälp av en som är på väg till sitt jobb. Gynakuten är på plan 3!! Jaha, vart står det då???? Hon läser på lapparna med information som finns lite här och där. Varken jag eller hon som jobbar här fattar riktigt vart man ska läsa! Tillslut hittar hon en lapp där det bland en massa annan text står att efter kl 24 är är det på plan 3. Då är min fråga - är kl 6.15 innan eller efter 24????? Det fanns ingen information någonstans när dagakuten öppnade...

Ja, ja, upp till plan 3, men ingen information om vart man ska ta vägen. Hittar iallafall en sköterska som hjälper mig. Hon tar lite prover och skriver in mig. Strax innan kl 7 blir jag hämtad för att gå ner till dagakuten för nattakuten stänger. Men undersökt blir jag först efter hav nio då läkarna börjar!!!!! Vad är detta för ställe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar