24 juli 2012

Sommar och goa ungar:)

Åhhh, vad härligt med lite sommar!!!! Man blir ju bara på så gott humör och vill vara ute hela tiden! Dessutom är Linus mycket lättare att hantera just nu. Tror att hans otroliga trots, förra veckan berodde nog på att han varit borta från mig i nästan en vecka. När jag pratade med mamma om detta, kom hon ihåg att det hade varit likadant förra gången han hade varit borta en längre tid. Något att tänka på alltså!

Igår mötte jag upp en fd flygkollega, Lina och hennes lilla familj. Kul att träffas en stund och se hennes lilla Oscar, som jag ju bara sett på hennes blogg http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/.

Men man hinner tyvärr inte umgås så mycket med två små barn och en massa folk på Liseberg. Efter att vi gått runt lite och Linus inte ville åka samma saker som Oscar, så bestämde vi oss för Rabalder, som Linus älskar!!! Det var tyvärr riktigt jobbigt att köa med de små i 45 min... Efter ungefär halva tiden ville Linus därifrån och sa bl a att han inte vågade åka. Men det brukar låta så och efter åkturen brukar han bara vilja åka igen, så vi stod ut. När det väl var vår tur så vägrade han! Han bara skrek och ville sitta i mitt knä. Han såg helt skräckslagen ut... Så det var bara att gå av tåget:( Men, men, så kan det ju gå.

Oscar vågade och hade jättekul, men vi var alla överrens om att köa i 45 min för en åkattraktion var alldeles för mycket! Efter Rabalder splittade vi på oss och nu fick Linus hela min uppmärksamhet och blev mycket, mycket lugnare. Vi började med lugna Kaninresan och han var totalt överlycklig - äntligen:)
Därefter höll vi till en massa i kaninhuset, vilket han älskar! Han kramas med kaninerna, åker rutschkana och framförallt dansar och sjunger i kaninernas "discorum".
Han fick prova de små radiobilarna för första gången. Jag hade tänkt att han skulle få vänta ett år, då jag sett de flesta så små barn bara stå still, för att de inte förstår hur de ska köra. Men det gick verkligen jättebra!!!! Sedan åkte vi Kaffekopparna, vilket var första gången för både mig och honom. Jättekul:) Vi hann även med små grodorna, lilla lots, spel på leksakshjulet, fiskedamm, spelhuset och prova nästa alla (suck) bilar och motorcyklar! Dessutom hittade vi Emelia och Melker där som vi umgicks med en stund. En väldigt lyckad dag!!!!!
Idag har vi haft ännu en fullspäckad dag, då vi tidigt gav oss iväg till Borås, då jag och Niclas hade ett ärende dit. Vi mötte upp mormor som tog med barnen till djurparken:)

Därefter åkte vi till min bror och firade hans födelsedag. Det var riktigt lyckat, med god fika i det underbara vädret och barnen som hade jättekul tillsammans! Det var längesedan vi sågs, men snart är det dags igen. Vi ska till Universeum en dag framöver, då jag vann biljetter på Liniz blogg för ett tag sedan. Kul för kusinerna att umgås!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar