17 juli 2012

NEJ, 3-årstrotsen är här!!!

Linus har ju varit väldigt trotsig i perioder innan, men det senaste har det varit lugnt. Fast nu har 3-årstrotsen slagit till med full kraft!!! Inte kul kan jag lova...

Han blir helt ifrån sig för minsta lilla sak. Alltså verkligen tokledsen! Det kan handla om tandborstning - han vägrar. Det slutat i brottningsmatch på golvet, med liten som vägrar öppna munnen. Vad gör man?

Eller så handlar det om att vi tagit fram yoghurten på morgonen, när han tydligen ville det. Eller att han ska ha kläder på sig. Eller att han vägrar följa med. Eller, ja vad som helst. Dessutom är han taskig mot både Lion och kompisar. Puttas och slåss och blir väldigt arg:( Han ska bestämma allt över alla. En konflikt hinner knappt lösas innan det är dags för nästa och han blir verkligen helt hysterisk och okantaktbar. Otroligt slitigt. Dessutom är ju Lion som han är vad gäller mat... Ser han att man lagar mat eller äter blir han toooookig. Klättrar på benen och skriker jättemycket. Äter jag innan Lion - tokskrik. Samtidigt som honom - då vill han bara åt min tallrik eller så skriker han hysteriskt för att man matar för långsamt. Äter jag efter att jag matat - då skriker han lika mycket och vill bara smaka, smaka, smaka.
Detta filmklipp är ju bara så talande för hur minstingen är i närheten av mat!

Inte det mest harmoniska hem just nu... Söker jobb för fullt nu och känner verkligen att det skulle passa väldigt bra nu! Kommer nog kännas som semester, hihi. Dessutom finns det nog inte mycket på ett jobb som skulle få mig stressad längre:) Har tidigare sett mig som stresstålig på jobb, men nu två barn senare har jag nog förstärkt denna egenskap mycket!!

Men lite ljusglimtar finns det allt. Mellan utbrotten är barnen fantastiskt goa och roliga, himla tur det!! Dessutom har vi haft lite besök inatt av min kusin med familj, som kom hit innan de åkte hem till Upplands Väsby igen. Får hoppas att det inte dröjer två år tills nästa gång vi ses. Härlig familj med två fantastiskt snälla och goa barn!!

HEJ DÅ!

1 kommentar:

  1. Hej,
    hittade hit via en kommentar på Liniz Resa och barn-blogg och ser här i högerkanten att du följer bloggen Friska Flamman som är en av få bloggar jag följer. Världen är liten ibland.

    Jag hittade också till att Martin Melin med familj bodde på Sunwing Resort Alcudia. Men jag tycker att de var lite väl bekväma av sig som inte begav sig utanför hotellområdet något (knappt). Vi reser dit snart och har planerar minst två utflykter, även om vi troligtvis kommer få dela upp oss då vi reser med två skolbarn och en sladdis (knappt två år). Att resa är ju att uppleva och oavsett hur fantastiskt bra Sunwing är så måste man (tycker jag ...) packa med sig mer än en snygg solbränna hem.

    Massor av restips, runt världens många hörn och i sköna Sverige hittar du på mitt "Semesterforum för resor och utflykter med barn". Kika gärna in.

    Du kan följa både via Facebook och prenumeration via BlogLovin, eftersom forumet inte är en daglig blogg utan uppdateras mer sällan (dock regelbundet) är det bra att få info NÄR det finns en ny artikel att läsa. MASSOR med spänning reseinspiration väntar. Vad sägs om London, Athen, Mallorca, Tokyo, Australien och fler intressanta "svensk mamma utomlands-intervjuer!

    Hälsningar Rosita

    SvaraRadera