6 juli 2012

Nu börjar det bli lite farligt här...

Oj, oj, oj, Lion har lärt sig något nytt...
Ikväll lyckades lille Lion klättra upp i fåtöljen...
Han var otroligt nöjd! Bara det att han har noll koll på hur han ska ta sig ner och helt orädd är han. Han bara slänger sig ner. Jag slängde mig fram och lyckades med en tiondels sekund dämpa fallet lite så att han inte slog sig. Efter det klättrade han bara upp igen och slängde sig ner och så fortsatte det. Tyvärr är det ju helt omöjligt att ha ögonen på honom hela tiden. Farligt, farligt!!
En liten filmsnutt som verkligen visar hur han är på dagarna:) Denna traktor springer han omkring med nästan hela tiden.
Linus myste lite med farmor innan hon åkte hemåt.
Därefter åkte jag och Linus iväg till en leksaksaffär och där fick han gå och kolla på leksaker länge, länge. Han skulle nämligen få välja något som belöning för att han slutat med napp! Inte helt förvånande föll valet på en sopbil. Vad är det med småkillar och sopbilar? Jag tror att alla småkillar jag träffat älskat dessa. Linus har ju varit intresserad sedan han var ca 1,5 år och om någon kompis haft en sopbil har det oftast blivit en kamp om den, då båda vill leka med den. Men nu har han en egen och är helt överlycklig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar