8 juli 2012

Smärta 10 av 10!

Vilken natt vi hade. Strax efter att jag somnat så vaknade Liuns och kunde inte somna om. Niclas är bättre på att få honom att somna nu när han nyss slutat med nappen. Så jag bar in honom till N. Men Linus ville bara ha mig, så jag fick försöka ändå. Han somnade strax innan tolv och inte långt efter vaknade Lion:(

Niclas försökte få honom att somna hur länge som helst innan han gav upp och jag tog över. Vid halv fyra somnade han äntligen!!!! Men då kunde inte jag somna istället. Fick nog tillslut sammanlagt 3 timmars sömn inatt...

Sedan vaknade Linus vid sju-tiden och strax därefter fick jag jätteont i magen. Smärtan sköt i höjden snabbt och jag vrålade på Niclas. Jag kunde inte ens vända mig om, så ont gjorde det. Lätt en 10 i smärta på en 10-gradig skala!

Jag blev av det enorma smärtan helt svimfärdig och illamående och kunde knappt få fram ett ord. Tog mig med stora bekymmer krypandes till toaletten - skönt med det kalla golvet. Niclas ringde sjukvårdsupplysningen och sedan 112. Ambulans blev skickad, men innan den hann komma avtog smärtan och vi avbokade ambulansen. Så småningom försvann smärtan helt och jag sov en stund till.

Men vad var det med min mage??? Har inte haft såhär ont sedan jag födde barnen. Har pratat med en granne och kollat på nätet och tror det kan ha varit nån cysta. Antingen en stor eller en som spruckit. De folk beskrivit då är extremt likt det jag kände. Så imorgon ska jag ringa och boka tid för ultraljud hos gynekologen och se om det syns något. Såhär ont vill jag ALDRIG ha igen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar