20 juli 2012

Joggingrunda + första doppet!

Eller kanske inte ändå... men tanken var att det skulle bli så!
Tog mig runt Finnsjön idag. Blandade som vanligt jogg med gång, men idag kändes det väldigt tungt att springa. Jag har ju inte hållt igång med träningen så mycket nu på sommaren, så det är väl inte så konstigt att man tappar lite. Men mitt rekord är ca 6,50/km och idag hamnade jag på 7,11/km, så det gick ju inte helt illa ändå. Istället för att ta mig direkt hem, stannade jag till vid Örtjärn och gjorde plankan 3x1min (gjorde det tidigare i veckan på en promenad med Emelia och träningsvärken satt i flera dagar). Efter det tänkte jag ta mig ett svalkande dopp!!! Hade förberett mig med bikinitrosor under träningsbyxorna, så jag var laddad för vattnet! Men efter att ha doppat fötterna, så blidde det inget bad... Herregud vad kallt det var!!!!! Jag fick ju ont i fötterna av kylan - SKITSOMMAR:( Det är 20 juli och man kan inte ens ta ett snabbdopp i den minsta pölen ens...
Ja, ja, hem till en väntande Linus som när jag gav mig iväg bröt ihop för att han ville med mig och springa. Sprang gråtande in och satte på sig stövlarna så att han skulle kunna följa med... Gulle med knäppa idéer:) Så när jag kom hem så sprang vi ett litet varv runt de närmsta husen - glad lillprins igen!
På kvällen fick de små lite våfflor som avslutades med lite extra grädde till lillfisen. Kladdigt och kletigt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar