8 december 2011

En harmonisk dag, tjohooo:)

Den här dagen blev otroligt bra och mysig! Linus skulle var på dagis lite längre idag och stannade över lunch. Så då passade vi på att ta en promenad till dagis istället för att gå. Linus fick åka på ståbrädan, vilket han älskar (han säger ju att det är en skateboard).

När jag och Lion var hemma passade jag på att laga lite mat, äta, mata honom och rensa bilder i datorn. Det blir snabbt otroligt många, så jag försöker varje månad radera en massa och sortera dem i mappar. Dessutom håller jag på att leta bra biler att ha till nästa års väggkalender. Det är så kul att ha tycker jag, men det tar lite tid att hitta bilder jag vill ha. Just nu badar vi i bra bilder av Lion, men inte med Linus. Det senaste året har varit svårt att få till bra bilder på honom. Han tittar mest bort eller så är just de bra bilderna på honom alldeles suddiga.

Hämtningen gick väldigt mycket bättre och när vi kom hem somnade han direkt och därefter Lion och till sist jag:)

Så när Linus sedan vaknade, packade jag med mellis och gick direkt ut till lekplatsen brevid. Där fanns det lite andra barn och vuxna som vi umgicks med. Vi känner oss väldigt välkomna och när de hämtar frukt till sina barn, frågar de automatiskt om Linus också vill ha. Ett av barnen hade pratat om Linus sedan sist och de hade planer på att komma och knacka på hos oss någon dag. Mysigt:) Ett av de andra barnen, som vi träffade för första gången idag, ska tydligen börja på Linus dagis, på samma avdelning i januari. Kul:)
På väg hem igen med en lycklig Linus, som precis sett pappa i köksfönstret! Måste säga att barnkläderna verkligen är fullproppade med bra reflexer. Även på billiga, som dessa från H&M!
Huset känns extra hemtrevligt nu med julbelysningen!
Liten somnade precis när vi skulle gå in, så han fick sova klart väl inbäddad i vagnen ute på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar