18 december 2011

Sjukhus igen och liten sjukling:(

Niclas hade lite ont i bröstet idag igen och på sjukhuset ville de att han skulle komma in för en koll. Men allt verkade bra, så att han fick snart åka hem igen. Nu på kvällen har han däremot fått lite dubbelslag, så då är det bara för honom att ta det lugnt och lägga sig:(
När han blir någorlunda bra ska jag skicka iväg honom till första bästa frisör!!! Hihi, jag "kräver" keps för tillfället;)

Lion däremot har inte mått speciellt bra idag. Han fick sin sista dos med pencillin mot öroninflammationen igår, men redan på kvällen började han bli gnällig, seg och varm. Feber:( Han har varit febrig hela dagen och mest sovit...
 Han har fått bo i sin pyjamas hela långa dagen.
På kvällen har han piggnat till lite och fick prova majskrokar för första gången. Som allt annat han får smaka på så älskade han det:) När han sedan blivit lite friskare så ska jag ta tag i maten igen. Nu när han är krasslig har jag bara ammat honom, men jag har lagat till lite mat som jag lagt i frysen. Tidigare har han ju bara fått smakportioner av t ex potatis, kyckling och sådant, men nu har jag lagat bl a köttfärssås och spagetti. Sedan kommer vi nog snart börja byta ut frukosten också. Men som jag sagt tidigare. Trivs ju bra med amningen, så vi tar det lugnt med att byta ut mot mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar