6 december 2011

Förändringar till det bättre

Den första förändringen är att jag för några dagar sedan nådde min startvikt!! Så skönt att även efter denna graviditet blivit av med alla kilon som jag lade på mig. Visst det tog ett halvår, men jag har verkligen levt precis som tidigare och det gör ju att jag har en vikt som jag lätt kan hålla:)

Den andra förändringen är att det var underbart vitt ute idag:) Linus tyckte det lät roligt när han gick i snön!
Vinter utanför Linus fönster - mysigt:)
I helgen när vi hade barnvakt fick vi tag på en bäddsoffa till rummet uppe. Superenkel att bädda ut så att den blir dubbelt så bred och samtidigt tar den liten plats i det lilla, lilla rummet. Härligt att kunna använda rummet och samtidigt ha extra sängplatser.
Åkte extra tidigt till dagis idag, så att Linus fick leka lite i snön innan det var dags att gå in. Väl inne ville han inte in till sin tomma avdelning utan in till den med alla barn. Det fick han och han stack iväg direkt:) Dessutom tyckte dagisfröken (eller vad man ska kalla det) att jag och Lion kunde åka hem. Fantastiskt! Han var ju bara där 1 timma igår och redan idag fick jag lämna.

När jag sedan kom för att hämta honom 1,5 timma senare hittade jag honom och alla barnen ute. Linus kom dragandes med en pulka, med en liten tjej på. Han trivdes som fisken i vattnet. Underbart att han får vara med de andra. Jag känner mig mycket nöjd idag jämfört med igår:)

Sen var det även första gången för Linus som han var blöjfri även på dagis. Stora killen:)
Nu på kvällen fick han även ta av bandaget på handen. Han har verkligen inte klagat en enda gång på det, men det måste ju varit skönt att bli av med det! Vi gick direkt upp och badade, så fick han plaska ordentligt och även bada lite tillsammans med lillebror. Båda lyste av lycka i badet:)
Fortfarande en stor blåsa kvar i handen. Den tog de ju hål på innan de lindade in den... Hmmm, undrar hur vi nu ska ta hand om den?
Den här glada killen är allt annat än såhär glad på nätterna nu. Han hostar och hostar hela natten lång. Dessutom hade Linus en katastrofnatt. Hade ont i nösan i natt sade han. Hade nog lite ont i öronen också.

Halv fem ville han absolut in till sitt rum och leka. Tillslut sa jag att han fick det. Han la napp och kanin i sängen och gick iväg. Fast bara två minuter senare kom han tillbaka och kröp upp i sängen. Det var nog inte så kul att leka ensam mitt i natten ändå;)

Jag och Niclas var som två lik imorse! Det har varit många jobbiga nätter det senaste. Så fort någon av barnen är krassliga så bli nätterna otroligt jobbiga. Hoppas de blir friska snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar