12 december 2011

Öroninflammation och snillen spekulerar

Lion har verkat vara på bättringsvägen. Visst, han har hostat mycket, men det har låtit som det är en massa slem i halsen som behöver komma upp. Annars har han börjat sova bra på nätterna och verkar frisk för övrigt. MEN inatt hostade och skrek han förvivlat och hade fått feber. Jag gav honom lite alvedon och efter ett tag avtog febern. Men han hade ont någonstans och spände sin lilla kropp och gallskrek:( Det var nära att jag åkte in med honom till akuten, men efter någon timma kunde han äntligen komma till ro och somna.

Idag på förmiddagen skulle jag med honom till bvc för 6 månaders koll. Då hade vi samtidigt en tid med läkaren. Så det passade ju perfekt, nu när han mådde dåligt. Det visade sig vara öroninflammation, så han fick medicin för det. Samtidigt kämpar han med andningen, så då fick han även medicin för att vidga luftvägarna. Dessutom får han smärtstillande och näsdroppar. Nu på eftermiddagen har han varit mycket nöjdare:)
Linus fick komma lite tidigare till dagis för att jag skulle hinna in till stan till bvc. Sedan hann jag inte hämta honom efter lunchen, utan han fick redan idag stanna över vilan. Det gick jättebra idag, förutom att han glömde att gå på toaletten för att kissa två gånger på förmiddagen. Han som varit torr jättelänge nu... Nu på kvällen drömde han t o m om att han kissade ner sig. Hoppas det går bättre imorgon!

Efter maten ikväll fick han en bulle. Niclas värmde den i micron lite för länge, så den blev jättevarm. När Linus skulle äta den, vände han sig till Niclas och sa - pappa...den är jättevarm, du måste micra den igen!!! Hahaha, där ser man hur lite han egentligen fattar. Han verkar inte alls förstått att man bara värmer saker i micron.
Igår var vi iväg och köpte julgran. Den är jättefin, men i år tog vi nog i lite väl mycket med storleken. Det är enorm!!!! Måste komma ihåg till nästa år att välja en som vi tror är för liten!

Vi klädde den ock pyntade resten av huset med lite tomtar. Jag vet att vi är tidigt ute, men jag vill ha julstämning innan jul i några veckor. För direkt efter jul så är jag ganska trött på tomtar och gran. Tyvärr gick ena ljusslingan sönder efter några timmar, så det blir iväg till affären och skaffe en ny i dagarna. Just nu är det bara på baksidan den lyser...

Nu ska jag hoppa i säng och jag håller tummarna för att vi får sova inatt. Igår blev det bara ca två timmars sömn för mig... Men det verkar inte så lovande, både Lion och Linus har vaknat en massa gånger och skrikit ikväll:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar