4 december 2011

Vilken idyll!!!

Jag stormtrivs verkligen i vårt nya bostadsområde! Rakt över gatan är ett litet radhusområde. Jag har skrivit om lekplatsen där tidigare. De som bor där har verkligen fixat iordning den och tar väl hand om den.

I fredags när vi var där pratade jag med en pappa, som var ute med sina barn, som var i Linus och Lion´s ålder. Han berättade om alla barn som bor i det lilla radhusområder. Jag tror att det var omkring 10 barn upp till 3 år!!! Alla, både barn och vuxna verkar umgås. De jag träffade hade med sig fika ut och allas ungar var välkomna att smaka av alla. Jag fick en riktig känsla av Bullerbyn!!! Det är ju underbart för barnen att ha så många jämnåriga inom bara några meter:)

Något annat som är underbart med området är att sjön och skogen bara är ett stenkast från huset! Efter bara några minuters promenad är vi här:)
Sjön lär ju se betydligt mer inbjudande ut till sommaren!
Linus tyckte det var jättekul att gå omkring i skogen.
I skogen fanns också ett nappträd. Jag undrar om han någonsin kommer att kunna sluta med sina... Beroendet är stark. Jag ver själv hur det var, jag hade napp lääääääänge.

Annars i helgen har vi haft bra hjälp av farmor som varit här. Vi har fått det lite lugnare och samtidigt kunnat åka och kolla möbler båda två och utan barn!! Så nu är vardagsrummet uppe nästan färdigt.

Hela släkten skulle egentligen varit här i lördags, men båda grabbarna är väldigt hostiga och snoriga. Så vi får ta kalaset nästa vecka istället. Själv är jag också krasslig. Jag hoppas att vi alla är tillräckligt bra imorgon för att gå till Linus nya dagis, för att börja inskolningen. Dessutom ska jag och Lion till Borås, för tjejträff, med Örbytjejerna på tisdag. Jag vill så gärna åka dit, men då måste vi vara helt friska. Lotta, som vi ska till har ju en liten, liten bebis som inte ska utsättas för en massa förkylning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar