22 december 2011

Jakt på dockvagn som INTE är rosa!!!

Linus verkar inte riktigt förstå det där med att önska sig saker. Har frågat honom en massa gånger var han vill ha av tomten. Får då till svar - julklappar. Ja, men vad ska det vara i julklapparna då? Paket, svarar han då:)

Men nu har vi äntligen kommit med en önskan - docka och dockvagn. Japp, hemmet svämmar över av killeksaker, så att en dockvagn vore väl kanske inte fel. Docka har han redan. Men varför ska det vara så himla svårt att hitta en vagn i någon annan färg än rosa?!?! Jag vill ha en enkel liten paraplysulky till honom, för jag tror inte att han kommer att leka allt för länge med den, så det räcker med en liten, billig vagn.

Jag har letat i en massa butiker och på nätet, rosa, rosa, rosa och mer rosa vagnar...
Men äntligen efter MYCKET letande hittade jag denna på nätet. Den finns även i blå, fast den fanns det ingen bild på. Den kostar hela ......76 kronor!!! Visst, lite frakt också, men billigt blev det. Det är väl egentligen inget fel på rosa, men det skär ju sig verkligen mot allt annat i både lekhörnan och Linus rum. Det är ju lite kul om det inte ser allt för rörigt ut när man städat. Det blir ju plottrigt som det är med alla leksaker överallt, roligare då med något som smälter in lite:) Nu är den iallafall beställd och jag tror att han kommer bli superglad!!

Annars är det färgen gul som gäller för lillen nu. ALLT ska vara gult. Jag nämnde t ex för honom att bilbarnstolen börjar bli för lite för honom och att vi måste göra den lite större. Han tyckte direkt att vi skulle köpa en gul... Eller som idag, när jag försökte borsta hans tänder och han vägrade öppna munnen. Jag sa då att tandtrollen kommer och gör sönder tänderna. Vad blev svaret då... Då går vi till tandläkaren och jag får nya tänder. Vill ha gula!!!

Jag har prenumererat på 2 tidningar tidigare, men känner mig bara stressad att läsa dem och känner att jag inte hinner läsa färdigt en innan nästa dimper ner. Tillslut har jag en massa halvlästa tidningar som ligger. Men så får jag ju hela tiden de där erbjudandena som man inte riktigt kan motstå. 3 nr av Mama + biobiljett, billigare än vad en biobiljett kostar. Eller som idag, 5 nr av Ameila + ett halsband som såg riktigt fint ut + en läppkräm (som jag haft tidigare och som jag älskar) + en reseplattång, för 129 kr!!!! Nej, kunde inte motstå det erbjudandet heller! Så snart börjar väl tidningarna komma igen...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar