18 januari 2012

Ingen förskola idag

Inatt hade Linus feber, så han fick bli hemma idag och mitt planerade besök till öppna förskolan med Lion blev inte av. Linus sov dessutom till kl 9 idag!!! Men efter en slö förmiddag så piggnade han till. På eftermiddagen gick vi ut en sväng och lekte med grannbarnen på lekplatsen:)

När jag höll på att natta honom ikväll, så behövde han som vanligt avbryta för att bajsa. Då får han vara på sitt rum och leka tills han är klar. Men idag var han sällskapssjuk, så han tänjde lite på gränserna...
Han tittar ut från sitt rum och frågar om han får måla. Ja, det får du, alla målarsaker ligger redan på ditt bord, svarar jag. Då kommer han först bärandes på sin stol, sedan alla kritor, som han lägger på stolen. Därefter kom han ut med papper som han lade på soffan. Sedan hör jag hur han drar med sig sitt bord, som han placerar mitt i dörröppningen. Med bordet på plats börjar han sedan plocka tillbaka alla saker till bordet och sätter sig sedan och målar och låtsasdricker cola:)
Han har varit feberfri hela dagen, så om det håller i sig blir det förskola för honom imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar