12 januari 2012

På håret...

Jag har lagat en massa bebismat nu på kvällen. Testade lite nya recept som jag hittat i tidningar. Den här grytan skulle ha 200g fisk, men eftersom jag hade ett paket i frysen på 400g så gjorde jag dubbelt upp. MEN vad svårt det är att veta hur mycket potatis och morötter man ska ha! De är ju så otroligt olika i storlek. Men jag chansade lite...
Trots den största grytan så var det verkligen på det berömda håret:) Skulle nog haft betydligt mindre potatis och morötter...
Mycket mat blev det, visst ser det gott ut? Hhhhmmmmm
6 portioner inne i frysen och när de är frysta så åker de ner i en påse, så kan jag frysa ner nästa 6 portioner. Smidigt att ta fram mat i lagom portion till Lion när han ska äta!
Här är en annan maträtt jag gjort idag. Ser bra mycket godare ut!
Idag har jag varit i en kakelbutik för att försöka få lite inspiration till nytt badrum. Men vad svårt det är!!! Vilka färger, hur stora plattor, ska man ha bara en färg på väggarna eller bryta av med något och isåfall vart? Jag behöver se lite olika alternativ för att kunna bilda mig en uppfattning. Utbudet är ju enormt!!
Lion, Lion, Lion!!!! Han har någon form av mani tror jag... Han ska till plasten HELA tiden!
Men än så längen kan han inte lägga sig på mage från sittande. Så busar han för mycket, så är det enda att sätta han någonstans. Då vet man att han stannar där:)

1 kommentar:

  1. Receptet på fiskgrytan:
    1 msk hackad lök, som man fräser i en gryta i lite olja.
    3 potatisar, 2 morötter och broccoli, skär i bitar och lägg o grytan. Täck med vatten och koka tills de är mjuka.
    200g vit fiskfilé, kokas med i slutet tills fisken är klar.
    Häll av det mesta av vattnet, men spara det till att späda med!
    Mixa grytan ihop med färsk timjan och späd sedan med matlagningsgrädde och kokvatten.

    I receptet stod det även att man kunde byta ut fisken mot både kyckling och kött.

    Receptet till den andra maten:
    Koka 250g morötter och mixa sedan ihop med ett ägg.
    Koka 250g broccoli och mixa även det med ett ägg + färsk oregano.
    Lägg i portionsformar och micra på full effekt i 2,5 min.

    SvaraRadera