5 januari 2012

ont, ont, ont!!!

Tycker så synd om lille Lion... Nu på kvällen gallskrek han av smärta och inget jag gjorde hjälpte. Tittade i hans mun och såg att en ny tand precis spruckit fram och att två till är riktigt nära. Linus hade inga större bekymmer när hans tänder kom, men den ungen har ju också alltid haft en otroligt hög smärttröskel. Lillen däremot har varit betydligt känsligare redan från början. Så olika det kan vara! Han fick lite ipren och efter en stund så slutade han skrika. Sedan en stund så sover han, men vaknar titt som tätt och gallskriker:(

Niclas har hållit igång bra det senaste och varit som vanligt. Men nu på kvällen fick han konstiga hjärtslag igen. Så nu får han ta det luuuuuungt. Han känner sig bättre nu och jag hoppas att han ska slippa åka in till akuten idag! Han ska ju ta kontakt med dem om det inte ger med sig.

Han, Linus och farbror Anders har idag varit på Åbybadet och lekt loss. Han njuter verkligen i vattnet! Nu har han lärt sig "simma" med armpuffar också och han är en liten vilde i vattnet. Han hade t o m fått åka den stora vattenrutchkana alldeles själv idag och han var så himla stolt:) Jag och Lion skulle egentligen följt med, men min förkylning gjorde att jag inte riktigt orkade med... Får bli snart igen!

1 kommentar:

  1. Stackars! Min Milo har också haft det jättejobbigt med alla sina tänder och blev alltid sjuk och fick så himla ont när det var dags för tänder. Hoppas Din lilla repar sig snart och att tänderna tittar fram fort.

    Ps. Hittade hit från Maggans blogg, såg att du kommenterat på min krönika och blev bara lite nyfiken på att kika in hos dig. :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera