9 januari 2012

Snö!!! Några timmar iallafall....

Då var det vanlig vardag igen då. Tog oss ner till centrum och öppna förskolan på förmiddagen, vilket var väldigt uppskattat av barnen. Efter middagsvilan kom sedan äntligen lite snö:) Så efter en evighet av sanering av nerkissad Linus, nerbajsad Lion och påklädning med nya kläder för de båda + alla vinterkläder, så kom vi äntligen ut!

Linus fick sitta i en pulka och Lion fick premiärsitta i en annan. Sen sprang jag runt huset med båda två. Lion tyckte det var jättekul att åka pulka och skrattade gott:)
Efter bara en liten stund kom Gunilla och hennes Hugo på besök. Vi är så himla dåliga på att ses! Han är 9,5 månad och jag har nog bara träffat honom 3 gånger tror jag. Men när man har små barn och man ska ses, så är det så himla ofta som någon är krasslig och man får ställa in.
Det var pulkapremiär även för honom. Men han var väldigt reserverad. Han har ju aldrig träffat Linus, knappt träffat mig och aldrig åkt pulka. Plötsligt sitter han i Linus knä och åkte, så det var fullt förståligt.

Trevligt att träffas, men nästa gång så blir det nog när Linus är på dagis. Han hade supertråkigt för att vi pratade och inte hade full uppmärksamhet på honom. Han bara gnällde och tog alla leksaker från de små och grät om vartannat. Ska man träffas med honom, så går det inte samtidigt prata tyvärr...

2 kommentarer:

  1. Vi var också på öppna förskolan en hel del jag och Milo. Vilket bra tidsfördriv och så får dom lite annan stimulans än hemmavid.

    Ja, dom större kräver ju oftast lite mer uppmärksamhet och då blir det inte mycket till att få tjejsnacka med de sina. Tänk dig när man får sitta på ett fik med bästa väninnan... dricka en latte, äta en kladdkaka och bara få prata ostört! Jag blir helt blossig på kinderna bara jag tänker på det! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, de har riktigt kul ihop med andra barn!

    Jag har ju flera vänner som är hemma med sina barn och man kan ju tycka att vi borde kunna ses hur mycket som helst. Men dagarna flyger iväg och det var bra mycket lättare att få till träffar när man bara hade ett barn. Det går ju träffas med stora killen oxå, men det blir så himla intensivt!!

    SvaraRadera