27 januari 2012

Tjat lönar sig på riktigt!

Igår var en riktigt bra dag. Inget trots alls. Efter dagis åkte vi raka vägen till öppna förskolan. Konstigt, kanske ni tycker. Han borde väl hem och ta det lite lugnt. Men Linus vill ju gå på dagis mer än vad han får och älskar att vara bland mycket andra barn. Öppna förskola har ju dessutom inte öppet så länge, så vi var bara där i ca 40 min, varav 15 min var sångsamling. Jag passade på att få i båda barnen lite mellanmål där och när vi gick därifrån, så tog jag på Linus alla ytterkläder. Där trotsar han inte på samma sätt som hemma, så det var lika bra att få det gjort:)

Tog bilen hem och gav oss sedan iväg till pulkabacken. Lion somnade på vägen, så jag kunde leka med Linus i backen riktigt länge där han fick hela min uppmärksamhet. Denna gången hade vi dessutom med oss pulkan, så vi slapp åka på bara rumpan:)
Inte bara kul utan väldigt vackert också! Jag är så himla tacksam att vi bor här i denna idyll:)
Linus är alltid väldigt förtjust i äldre tjejer, gärna runt 10 år. När vi åkt ett tag, så drog uppmärksamheten mer och mer till de stora tjejerna och deras pulkor. Han stegar fram till dem - hallå tjejen! Du tjejen... Hallå, jag får låna din pulka? Nej, du har en egen. Du tjejen, jag får låna den? Nej... Ger sig Linus då? Så klart inte. Han tjatade på och när han frågat femtioelva gånger så fick han tillslut låna deras pulka:)
Så nöjd med sig själv när han kommer dragandes på deras pulka!
Han ville även putta på när de andra barnen skulle åka. Han tjatade hål i huvudet på dem innan han äntligen fick ett ja och han kunde putta iväg någon:) Samtidigt var han så charmig så alla vi vuxna bara skrattade åt honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar