1 januari 2012

Välkommen 2012 och träningsvärk:)

Igår var nackspärren mycket bättre, så jag kom iväg på träningen. Hela 75 minuter cross-training. Jobbigt och kul och ja, träningsvärken hade jag redan när jag vaknade imorse. Den har under dagen satt sig på fler och fler ställen i kroppen, underbart! Men det jag verkligen känner att jag måste förbättra under detta året är min kondition. Den är riktigt kass och gör att jag ofta får stanna upp när jag tränar, även om jag inte är det minsta trött i musklerna.

Igår fyllde Lion 7 månader:)
Han är fortfarande en supernöjd och glad bebis:)
Ett av hans största intressen just nu är att dra av sig sockarna och äta på dem...
Sen är han riktigt snabb på att ta sig fram. Så fort man vänder ryggen till så ålar han antingen fram till plasten vi har istället för den mögelskadade listen...
...eller till veden. Leksakerna är inte alls intressanta i jämförelse!

Han följde med mig till sats igår och han tyckte det var hur kul som helst med alla barn som var där! Dessutom hade han ju inte träffat Linus på en vecka, så han tyckte det var skoj med lite fart runt honom igen.

Linus var SÅ söt när han kom hem igår! Det första han gjorde när han kom in var att leta och fråga efter Lion:) Sedan upptäckte han lite nya saker vi köpt och att han fått ett nytt rum. Han gillade det:)

Vi åt lite mat tillsammans med barnen och den middagen blev allt annat än lugn och mysig. Men så är det oftast när man försöker äta samtidigt som både Linus, som hela tiden bara vill gå från bordet och Lion som inte kan få mat snabbt nog. Själv slänger man i sig maten för att serva de små:) Men vi hade inte ansträngt oss för mycket för en nyårsmiddag och hade inga förväntningar på att ha en lugn stund, så det gjorde ingenting.

På kvällen sköt vi lite raketer och det var uppskattat av Linus, medan Lion blev livrädd. Däremot trodde vi att lättväckta Lion skulle vakna av alla raketer vid tolvslaget, men han sov sig igenom det. Däremot vaknade Linus, som annars inte vaknar av något. Men han tyckte det var väldigt spännande med alla fyrverkerier som var och tyckte det var kul när det "bara pangar hela tiden".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar