25 januari 2012

Inget gym idag, istället 40 min brottning...

Herreguuuuud, vad trotsig Linus blivit!!! Jag hämtade honom med bilen idag, för att få det lite smidigare än igår. Jodå, det gick alldeles utmärkt. Vi åkte hem och barnen fick lite mat. Därefter skulle vi ut en sväng, för de hade inte varit ute på dagis idag och jag och Lion har haft fullt upp och inte heller varit ute...

Ville Linus gå ut då? Naturligtvis inte. Men ska man låta en 2-åring styra och ställa och bestämma? Nej, jag kände att vi alla behövde få lite frisk luft. Det resulterade i en stenhård brottningsmatch i närmare 40 min, där vinsten till sist gick till mig. Linus däremot var inte glad. Stackarn, han grät så mycket att han nästan kräktes:(
Han gjorde även så att Lion blev superledsen. Japp, då kände man sig som världens sämsta mamma igen!

I med båda barnen i dubbelvagnen och iväg på en lite promenad. Efter ett tag så kom lugnet. Lion somnade och Linus var blev nöjd. Vi kom till en liten pulkabacke, där en massa barn åkte. Vi gick dit och tittade trots att vi inte hade någon pulka med oss. Vad gör man då när suget efter att åka blir för stort? Jo, jag satte mig på rumpan med Linus framför mig och satte fart ner för backen. Han hade jättekul, även om han var avundsjuk på de andra barnen. Vi åkte faktiskt ganska många gånger och det blev ganska bra tillslut:)

Så vad händer när vi kommer hem... NEJ MAMMA, jag VILL inte gå in!!!!!! Sedan var det dags för nästa utbrott... Är det 3-årstrotsen som börjar komma tro?
Lion är inte bara intresserad av yoga, innebandy vill han ofta spela också. När jag kom ner efter att ha nattat Linus, satt han såhär:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar