24 januari 2012

Omöjlig Linus eller DUM mamma???

Jag valde mellan att ta dubbelvagnen för att hämta Linus på förskolan idag, eller Lion´s vagn + ståbräda. Valet föll på det senaste och under lade jag pulkan. Tog på mig skidställ och tänkte överraska Linus med att leka och åka pulka på vägen hem. Det gick såhär...
Bara det att få med mig honom från dagis, pust! Vilken kamp!! Han ville bara bli buren och inget annat var något alternativ:( Jaha, here we go again! Ståbrädan kan man ju inte tvinga honom att stå på, han bara klev av. Gå brevid gick inte heller, för han hade plötsligt spagettiben, som bara vek sig. Pulkan slängde han sig ur! Där får man för att man försöker vara snäll:(
ALLT var - jag vill inte, jag vill inte. Det var även helt omöjligt att få ur honom vad han faktiskt ville! Vill inte åka pulka! Vill inte gå! Vill inte gå hem! Vill inte till en pulkabacke! Vill inte till lekplatsen! Efter typ 20  min fick jag äntligen veta vad han ville. Han ville tillbaka till förskolan och leka mera. Efter ett tag hade det ändrat sig och han ville till lekplatsen. Även detta ändrades sedan, då ville han hem. Sedan var det pulkabacke som lockade. Emellan detta fick jag honom ändå att åka pulka och vi tog oss sakta, sakta hemåt, med en helt förstörd skrikande Linus!!! När vi väl kom hem ville han bara in, för han frös.

Att det ska vara så omöjligt att komma hem utan dubbelvagn eller bil!! TROTS!!!

På eftermiddagen gav vi oss sedan iväg till SATS och jag körde ÄNTLIGEN årets första träning. Jag har ju haft en seg förkylning ända sedan nyårsdagen. Men nu så:) Ungarna lämnade jag i vanlig ordning in på mini-SATS och båda älskar att vara där:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar